Digitalisering heeft een boel voordelen. Dat hebben we de afgelopen paar jaren maar al te goed gemerkt. Zelfrijdende auto’s, stembesturing en zulks zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons moderne en vliegensvlugge leven. Ben jij benieuwd hoe digitalisering in jouw voordeel kan werken op een bouwplaats? Lees dan snel verder!
Documentatie van papier naar digitaal
Omdat de tijd zo snel voorbij lijkt te gaan, is het fijn om alles in één handomdraai bij de hand te hebben. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan documentatie die jij nodig hebt om een bepaalde klus te voltooien. Voorheen was het nodig om alle papieren bij de hand te hebben, wat voor grote aktetassen zorgde die ook nog eens ontzettend zwaar zijn én lastig of onlogisch geordend. Ook dit heeft digitalisering weten aan te pakken.
Waar jij voorheen met een zware en onhandige tas over het bouwterrein moest slepen kan dit nog gemakkelijk allemaal in jouw telefoon of tablet worden opgeslagen. Vooral de Klic melding is makkelijk om op deze manier bij je te dragen. Hoe je dat doet? Gewoon, met de Klic-App natuurlijk!
De Klic-App in een notendop
Je kent het wel, je loopt het terrein op en nu blijkt dat je alle documentatie voor de afgraving vergeten bent op kantoor. Dit is verleden tijd! De Klic-App neemt al deze zorgen uit handen. Van de Klic melding aanvragen tot de documentatie 24/7 bij je hebben: de Klic-App regelt het allemaal.
Hoe werkt de app?
Allereerst is het goed om te weten dat je deze app kunt gebruiken voor zowel particulier als zakelijk gebruik. Download simpelweg de app en je kunt direct beginnen! Registratie is niet noodzakelijk. Wel is het handig om jezelf te registreren als je vaker van plan bent om te gaan graven. In dat geval biedt een account zekere voordelen. Je kunt bijvoorbeeld credits aanschaffen, bestelgeschiedenis zien en de Klic melding met derden delen.
Vervolgens kan het aanvragen beginnen. Als eerste selecteer je de locatie van het punt wat je gaat afgraven. Dit kan je doen door coördinaten in te vullen of het adres in te geven. Daarna geef je de specifieke werkzaamheden aan en verstrek je jouw eigen gegevens. Het laatste wat je hierna moet doen ik betalen voor de Klic melding. De kosten hiervoor bedragen €32,- exclusief BTW. Het is mogelijk om te betalen met iDEAL of creditcard. Na de betaling hoef je enkel even te wachten (de Klic melding wordt vaak al dezelfde dag bevestigd) en vervolgens kunnen de werkzaamheden beginnen. Makkelijker kunnen we het niet voor je maken!
Doe je de klic-melding via Klic App? Let op dat Klic App data levert via het Kadaster, maar niet handelt voor of namens het Kadaster.